fredag 3. oktober 2008

Refleksjonsark dag 2

Mål 1 og 4 (ta utgangspunkt i bildene til Bukkene Bruse og lage en enkel dreiebok) nådde jeg helt på dag 2.
Mål 6 (lagre dreieboka som et bilde og legge ut på blogg) har jeg ikke nådd -ennå... Klarte ikke å finne
ut hvordan jeg skulle lagre dokumentet som et bilde på pc`en.
Mål 9 (lage den sammensatte teksten i Photostory) nådde jeg helt etter å ha lest instruksjonen nøye.
Mål 11 (legge til ekstern mp3-lydfil) nådde jeg ikke, fordi jeg valgte å bruke musikk fra Photostory istedenfor.
Å legge videoen ut på bloggen min gikk fint til slutt. Fikk først et par feilmeldinger ved lagring slik at
jeg ikke fikk publisert dokumentet.

Jeg er veldig fornøyd med både å ha klart å lage den sammensatte teksten og publisere videoen med bilder, musikk og innlest stemme,
spesielt fordi jeg hørte at det ikke var så enkelt å få publisert videoen fra noen av de andre deltakerne!
Jeg ser mange muligheter på bruk av dette programmet i undervisningssituasjoner.

Det var vanskelig å lagre dreieboka (tekst og bilde) som et bilde, og har ikke funnet ut hvordan jeg gjør det ennå.

Jeg har lært noe om å bruke Photostory og legge en video ut på blogg fordi jeg har brukt tid på det, fordi jeg gjerne vil klare det og fordi jeg synes det er moro å lære noe nytt. Jeg har også lært
litt om å bruke Googledocs

og eksportere det ut på blogg.








Ingen kommentarer: